خدمات رفع آفتاب سوختگی خودرو

آفتاب سوختگی خودرو یک مشکل رایج و متداول است که ممکن است اتفاق بیفتد. اگر خودرو شما در آفتاب پارک شده است و برخی از بخش‌های آن به دلیل تماس با اشعه مستقیم خورشید سوخته است، نیاز به رفع آفتاب سوختگی دارید.

معمولاً، آفتاب سوختگی از آسیبی که به رنگ خودرو وارد می‌شود، ناشی می‌شود. اشعه‌های مستقیم خورشید می‌توانند پایه‌ها، کاپوت، دوچرخه‌ها، تابلوهای فرمان یا بخش‌های دیگر خودرو را سوخته کنند. این مشکل ظاهر نازکی در رنگ خودرو به دلیل جدایی و شکنندگی آن ایجاد می‌کند.

اگرچه در حالتی که آفتاب سوختگی شدیدتر باشد، نیاز به تعمیرات عمده و تخصصی دارید، اما در برخی موارد، می‌توانید این مشکل را خودتان رفع کنید. در ادامه به برخی راه‌های رفع آفتاب سوختگی خودرو می‌پردازیم.

 

خدمات رفع آفتاب سوختگی خودرو

 

1.شستشوی خودرو

قدم اول در رفع آفتاب سوختگی خودرو، شستشوی آن است. ابتدا خودرو را با آب ولرم و ملایم بشویید تا ذرات گرد و خاک از روی آن برداشته شود. سپس از یک محلول شستشوی خودرو استفاده کنید و آن را با کمک حوله قابل جذب تمیز کنید. این کار به حذف لکه‌ها و ذرات سطحی کمک می‌کند و ظاهر خودرو را بهبود می‌بخشد.

2.اسفنج و پاک کننده خودرو

یک اسفنج یا کف پاک کننده خودرو برید و آن را در آب سرد خیس کنید. سپس با حرکات نرم و مرتب بر روی ناحیه سوخته شده صاف کنید. این روش می‌تواند به رفع آفتاب سوختگی خودرو به صورت سریع کمک کند.

3.استفاده از استارتر خودرو

استفاده از استارتر خودرو برای رفع آفتاب سوختگی یک روش موثر است. ترکیبی از لیموترش و صابون مایع را در آب تهیه کنید و روی ناحیه سوخته شده استفاده کنید. سپس با استفاده از استارتر خودرو، این محلول را به نرمی ماساژ دهید تا آفتاب سوختگی برطرف شود.

4.استفاده از پولیشر خودرو

اگر خودروی شما دارای آفتاب سوختگی شدیدتری است، می‌توانید از پولیشر خودرو برای رفع آفتاب سوختگی خودرو استفاده کنید. قبل از استفاده از پولیشر، اطمینان حاصل کنید که نیروی دستگاه مناسب است و صورت خودرو را آسیب نمی‌زند. سپس پولیشر و کرم پولیش را با توجه به دستورالعمل تهیه کنید و به آرامی بر روی ناحیه سوخته شده استفاده کنید. این کار به حذف لایه بالا و کمک به بازسازی رنگ خودرو کمک می‌کند.

5.مراجعه به متخصصین حرفه‌ای

اگر آفتاب سوختگی در خودروی شما بسیار شدید است و روش‌های ذکر شده نتیجه نمی‌دهند، بهتر است به متخصصین حرفه‌ای مراجعه کنید. آنها با استفاده از تجهیزات و روش‌های مناسب، می‌توانند رنگ خودرو را به حالت اولیه بازسازی کرده و ظاهر خودرو را بهبود ببخشند.

 

جلوگیری از آفتاب سوختگی خودرو

 

جلوگیری از آفتاب سوختگی خودرو

بهترین راه برای جلوگیری از آفتاب سوختگی خودرو، پارک کردن آن در جایی است که آفتاب مستقیم به آن نخورد. همچنین، استفاده از یک پوشش نورانی می‌تواند در جلوگیری از خوردگی و سوختگی خودرو مؤثر باشد. در نهایت، نگهداری و نظافت دوره‌ای خودرو نیز می‌تواند در جلوگیری از آفتاب سوختگی موثر باشد.

هزینه رفع آفتاب سوختگی خودرو

یکی از هزینه‌هایی که رانندگان در نظر داشته باشند، هزینه رفع آفتاب سوختگی خودرو است. سوختگی آفتاب ناشی از تماس مستقیم با اشعه‌های مضر خورشید است که می‌تواند به نقصان رنگ و لاک خودرو منجر شود. برای رفع این مشکل، رانندگان ممکن است بخش‌های آفتاب‌سوخته را ری‌واکس کرده و لایه‌ی جدیدی از پوشش محافظ بر روی آن قرار دهند. هزینه رفع این مشکل بستگی به نوع و مدل خودرو و همچنین میزان آفتاب‌سوختگی دارد. در صورتی که بخش کوچکی از خودرو آفتاب‌سوخته شده باشد، هزینه برطرف کردن این مشکل ممکن است به میزان محدودیت برخی از قطعات و لوازم جانبی بستگی داشته باشد. اما اگر سطح آفتاب‌سوختگی بسیار بالا باشد و به تعویق افتاده باشد، احتمالاً نیاز به رنگرزی و تعویض قطعات خواهد بود که البته هزینه آن بیشتر و زمان‌برتر خواهد بود.

 

هزینه رفع آفتاب سوختگی خودرو

 

خدمات آفتاب سوختگی در فابریک کار

به طور خلاصه، آفتاب سوختگی خودرو یک مشکل شایع است که قابل رفع است. با استفاده از روش‌های ذکر شده و یا با مراجعه به متخصصین حرفه‌ای، می‌توانید آفتاب سوختگی خودرو را بهبود ببخشید و رنگ و ظاهر خودرو را بازیابید. همچنین، جلوگیری از آفتاب سوختگی با پارک کردن خودرو در جایی که آفتاب مستقیم به آن نخورد و استفاده از پوشش نورانی نیز توصیه می‌شود.

مجموعه فابریک کار به عنوان بزرگترین مجموعه تعمیرگاهی شیراز و جنوب کشور، تمامی خدمات مربوط به تمیر بدنه خودرو، از جله سرامیک، کاور، رفع آفتاب سوختگی خودرو، تعویض سقف و ستون و … را در بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت ممکن ارائه می دهد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های موجود در وبسایت تماس بگیرید.